فروش ساعت در آمریکا در ماه میلادی گذشته بیشترین افت را در ۷ سال اخیر داشته است و کارشناسان معرفی اپل واچ و اقبال عمومی به این ساعت را دلیل عمدهی این افت میدانند
در طی ماه گذشتهی میلادی فروشندگان در آمریکا در مجموع ساعتهایی با ارزش ۳۷۵ میلیون دلار به فروش رساندهاند و با توجه به دادهها این مقدار ۱۱ درصد کمتر از مقدار مشابه در سال ۲۰۱۴ میلادی است. از نظر تعداد نیز شاهد ۱۴ درصد کاهش بودهایم که از سال ۲۰۰۸ میلادی بیشترین مقدار افت بوده است. فرد لوین، سرپرست بخش صنایع لوکس محققان در زمیهی بازاریابی، در این باره میگوید:
اپل واچ در بین خریداران ساعتها نفوذ بسیاری خواهد داشت. به طور قطع یک یا دو سال اول سالهای بسیار سختی برای فروشندگان ساعتهای سنتی خواهد بود.
در حال حاضر بنا بر گفتهی محققان بازار ساعتهای با قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار بیشترین خطر را احساس میکند چرا که نظرسنجیها و آمار نشان میدهند که عموم مردم در این رنج قیمت ترجیح میدهند که اپل واچ را خریداری کنند. آمار نشان می دهند که ساعتهایی با قیمت بین ۵۰ تا ۹۹۹ دلار نیز افت فروش داشتهاند که بیشترین کاهش را ساعتها با قیمت ۱۰۰ تا ۱۴۹.۹۹ دلار نشان میدهند. این محدودهی قیمتی از ساعتها ۲۴ درصد افت فروش داشتهاند.
البته اپل واچ تنها دلیل این کاهش فروش نیست. محققان معتقدند به دلیل اشباع بازار از ساعتهایی با این رنج قیمت، فروشگاهها مجبور به دادان تخفیفهای زیاد برای فروش کالاهای خود شدهاند. گفتنی است در این بازه از قیمت برندهایی مانند Timex، Guess، Burberry و Tissot نیز قرار میگیرند. لوین در این باره میگوید:
برندهای دارای قیمت مناسب باید هر چه سریعتر فکری جدی برای آیندهی خود بکنند.
غالب دادههای فروش ساعت در آمریکا مربوط به واردات ساعتهای سوئیسی به این بازار است که در واقع نمیتوانند معیار مناسبی برای اندازهگیری فروش به مصرف کنندگان باشند. با توجه به دادههای ارائه شده توسط موسسهی صنایع ساعت سوئیس، این صادرات در ۶ ماههی اول سال ۲۰۱۵ به غیر از ماه مه رشد داشته است. در طی این ۶ ماه واردات ساعتهای سوئیسی به مریکا رشدی ۴.۲ درصدی داشته است.